Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Artikelen

Hoe voorkom je wanbetalers?

Elke ondernemer wordt vroeg of laat met wanbetalers geconfronteerd. Uit onderzoek blijkt dat debiteuren het overgrote deel van hun rekening te laat betalen. Een klein deel hiervan wordt zelfs helemaal niet overgemaakt. Als je ze erop aanspreekt, maken ze stennis of verzinnen ze een smoes. Als ondernemer probeer je dat te voorkomen. Graag zet ik 7 tips op een rij om wanbetalers te voorkomen. ...

Lees meer >>

Op 9 mei 2017

Incassobureaus moeten stoppen met conceptdagvaardingen

Incassobureaus maken mensen onnodig bang door conceptdagvaardingen te versturen. De Consumentenbond noemt ze nepdagvaardingen en vindt het versturen daarvan "disproportioneel en discutabel".  De organisatie roept firma's maandag op om er onmiddellijk mee te stoppen. Incassobureaus mogen volgens de wet geen dagvaardingen sturen. Dat recht is voorbehouden aan ...

Lees meer >>

Op 15 februari 2016

Let op de betalingstermijn

Het minder goede betaalgedrag van bedrijven is al jaren een aandachtspunt voor de financiële administratie. Bedrijven die lang op hun geld moeten wachten kunnen daardoor in financiële problemen komen. Een positieve verandering in het 2e kwartaal van 2015 laat een hoopvol herstel zien van het betaalgedrag van bedrijven. Facturen werden gemiddeld na 42,5 dagen voldaan.   In 2013 is ...

Lees meer >>

Op 29 oktober 2015

Westvoorstel Digitaal Procederen naar Tweede Kamer

  Burgers en bedrijven kunnen vanaf volgend jaar inloggen bij de rechterlijke macht om een procedure te beginnen in verband met een echtscheidingsverzoek, een betalingsconflict of een geschil met de gemeente over een vergunning. Rechtzoekenden kunnen zo ook hun processtukken digitaal indienen.   Dit blijkt uit een wetsvoorstel van minister Opstelten van Veiligheid en Justitie dat bij ...

Lees meer >>

Op 24 oktober 2014

Snel betalende klanten… dat wilt u toch óók ?!

Het spreekt voor zich dat u, als tegenprestatie voor geleverde producten of diensten, betaling verlangt. Het verzenden van facturen is dan ook de normaalste zaak van de wereld, maar aan een actieve opvolging - als een rekening langer dan de afgesproken termijn openstaat - schort het vaak...

Lees meer >>

Op 4 april 2014