Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Artikelen over incasso

Incassobureaus moeten stoppen met conceptdagvaardingen

Incassobureaus maken mensen onnodig bang door conceptdagvaardingen te versturen. De Consumentenbond noemt ze nepdagvaardingen en vindt het versturen daarvan "disproportioneel en discutabel".  De organisatie roept firma's maandag op om er onmiddellijk mee te stoppen. Incassobureaus mogen volgens de wet geen dagvaardingen sturen. Dat recht is voorbehouden aan ...

Lees meer >>

Op 15 februari 2016

Let op de betalingstermijn

Het minder goede betaalgedrag van bedrijven is al jaren een aandachtspunt voor de financiële administratie. Bedrijven die lang op hun geld moeten wachten kunnen daardoor in financiële problemen komen. Een positieve verandering in het 2e kwartaal van 2015 laat een hoopvol herstel zien van het betaalgedrag van bedrijven. Facturen werden gemiddeld na 42,5 dagen voldaan.   In 2013 is ...

Lees meer >>

Op 29 oktober 2015

Westvoorstel Digitaal Procederen naar Tweede Kamer

  Burgers en bedrijven kunnen vanaf volgend jaar inloggen bij de rechterlijke macht om een procedure te beginnen in verband met een echtscheidingsverzoek, een betalingsconflict of een geschil met de gemeente over een vergunning. Rechtzoekenden kunnen zo ook hun processtukken digitaal indienen.   Dit blijkt uit een wetsvoorstel van minister Opstelten van Veiligheid en Justitie dat bij ...

Lees meer >>

Op 24 oktober 2014

Snel betalende klanten… dat wilt u toch óók ?!

Het spreekt voor zich dat u, als tegenprestatie voor geleverde producten of diensten, betaling verlangt. Het verzenden van facturen is dan ook de normaalste zaak van de wereld, maar aan een actieve opvolging - als een rekening langer dan de afgesproken termijn openstaat - schort het vaak...

Lees meer >>

Op 4 april 2014

De klant is koning ! (... óók als hij niet betaald ?)

Regelmatig horen wij van (nieuwe) opdrachtgevers dat ze hun eigen betalingscondities nogal ruim interpreteren. Het komt er in de praktijk op neer dat bedrijven het ''moeilijk'' vinden om klanten op een tactvolle manier te wijzen op het niet nakomen van eerder gemaakte betaalafspraken maar weer wordt uitgesteld. Immers de klant is koning...

Lees meer >>

Op 9 oktober 2013