Ik heb onenigheid met canal digitaal over een dubbele betaling. Ik heb per ongeluk een nieuwe decoder 2 x betaald (via mastercard en via IDEAL). De decoder heb ik geretourneerd aan Canal digitaal omdat deze niet voldeed. Deze is ook ontvangen door hun. Ik heb via mastercard een betaling laten terugboeken maar nu claimt canal digitaal dat zij maar 1 betaling hebben ontvangen en dat ik deze al terug heb gekregen. Dit is echter nergens terug te vinden. Ik heb al twee keer alle kopies van betalingsbewijzen opgestuurd maar zij blijven bij hun standpunt. Ook reageren ze niet of heel laat op mijn mails (9 in totaal, buiten mijn 2 brieven). Het gaat om een bedrag van €328.95.
Antwoord van bedrijf dat niet langer actief is
Wanneer u volgens de algemene voorwaarden van Canal Digitaal bij retournering van de decoder de betaling van hen terugkrijgt heeft u in het geval u 2 x heeft betaald recht op terugbetaling van beide betalingen.
De creditcard betaling heeft u al teruggekregen, maar de IDEAL betaling nog niet. Dit bedrag kunt u dan ook via een incassoprocedure terugvorderen. Wanneer u dit via een incassobureau doet dat werkt op basis van No Cure No Pay dan worden de kosten verhaald op de debiteur en hoeft u geen hoge kosten te maken.
Wanneer eventueel een gerechtelijke procedure gestart zou moeten worden moeten er wel deurwaarders- en griffiekosten voor de rechtbank worden betaald. Deze kosten worden op de debiteur verhaald, in uw geval lijkt het een harde zaak daar u de bewijsstukken van de betalingen heeft.
Indien u ons in een e-mail relevante stukken toe stuurt kunnen wij deze zaak voor u oppakken op basis van No Cure No Pay.
Met vriendelijke groet,
IncassoVordering