Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Terug

Geen legitimatiebewijs

heer Basnoe

08-03-2010 | 22:19

Goede avond,

 

Ik wil een incasso bureau inschakelen voor een achterstand van een betaling dat een klant bij mij loopt (ik ben eigenaar van een sportschool). Alleen heb ik bij het inschrijven aan de klant geen kopie van legitimatiebewijs en/of kopie van bankpas gevraagd. Nu zal het dus lastig te achterhalen zijn of de gegevens die de klant heeft opgegeven wel kloppen. Wat kan ik in dit geval doen? Is het wel mogelijk alsnog geld op te vragen ? 

 

 


  

1 Antwoord

Antwoord van
11-03-2010 | 20:23

U dient sowieso een herinnering/aanmaning te versturen aan de naam en het adres zoals dat bij u bekend is. Indien u dit nog niet heeft gedaan dan zult u daarmee moeten beginnen. Het kan dan inderdaad zijn dat de post retour afzender komt en de naam en adres gegevens niet blijken te kloppen. Dan wordt het inderdaad iets lastiger om alsnog te incasseren. U kunt altijd de gegevens per e-mail voorleggen aan een incassobureau met de vraag de zaak op te pakken indien de incassokosten (verschillen per incassobureau) te overzien zijn en het te incasseren bedrag het risico waard zijn.

Met vriendelijke groet,

Alpha Optima Incasso Groep - Enschede