Terug

Incasso bureau inschakelen of laten gaan?

Anoniem

De volgende situatie doet bij een productie bedrijf die werkt op basis van ZZPR's. De wanbetalende klant en het bedrijf zijn met elkaar in zee gegaan voor een 'vriendenprijs' en een die uit de boeken word gehouden. Na beide akkoord te zijn gegaan met bedrag is het 'filmmateriaal' afgeleverd. Deze is gedistribueerd over verschillende zenders, zonder dat de klant daar in principe 'recht' op heeft. Er zijn nu vier maanden verder, de klant heeft een kleine aanbetaling gedaan maar weigert de rest te betalen en komt alle gemaakte afspraken via telefoon en mail niet na. 

 

Gezien het video productie bedrijf werkt op basis van ZZPR's kan het nu een tal van zijn mensen niet uitbetalen. 

Alle gesprekken en afspraken staan zwart op wit gezien de handelspersoon zijn telefoon gesprekken met zakenpartners 

opneemt om mondeling akkoorden wettelijk te kunnen aantonen. Ook emails in dit process zijn zorgvuldig bijgehouden. De vraag is:

heeft het bedrijf een poot om op te staan omtrent zaken als overeenkomstplicht, auteursrecht o.i.d. Of is het nu gedoemd om het 'te 

laten gaan'? 


1 Antwoord

Antwoord van Money Management

Afhankelijk van hetgeen overeengekomen telefonisch en per e-mail zeker uit handen geven. Per definitie zou je dit uit handen kunnen geven aan een no cure, no pay incassobureau. Nooit geschoten is altijd mis en daarnaast, de andere optie zou als ik dit verhaal goed begrijp het afboeken van de toegezonden factu(u)r(en) zijn, dit is mijn inziens nooit de beste optie.