Kelly Spin
Ik ben onlangs verhuisd van een kamer naar een huurhuis, en heb nu dus ook de woningbouw als verhuurder. Eerder was dat een buitenlands verhuurbedrijf waar al veel negativiteit over verteld was. Ik heb vandaag, zoals de afspraak was, de sleutels van de kamer ingeleverd en zou 208 euro aan borg terug krijgen. Ik had hier over gemaild, iets meer dan een maand geleden, en toen ging mijn opzegtermijn in. Ik moest dan nog een halve maand betalen, en dat zou van mijn 400 euro borg afgaan. Met deze rekensom ging de verhuurder via mail akkoord. Ik ben er net van terug en heb netjes de sleutels ingeleverd, maar mijn borg niet gekregen. Hij zei dat hij het dossier nog niet bekeken had en dat ik morgen wel een mailtje zou krijgen over hoe of wat. Ik had er op gerekend dat ik dat geld vandaag zou krijgen.
Nu is er wel iets vervelends gebeurd. Ik was voor oud en nieuw al verhuisd en dus was de kamer leeg. Een paar vandalen hebben daar gebruik van gemaakt en het grote raam volledig kapot gemaakt. Overal lag glas. Ik heb het allemaal netjes opgeruimd, hoewel mijn omgeving zei dat dat niet meer mijn verantwoordelijkheid was. Via een andere bewoner daar kreeg ik te horen dat de verhuurder toevallig net zijn glasverzekering had opgezegd omdat hij wilde wisselen van verzekeraar. Daardoor moet hij nu 700 euro betalen om er nieuw glas in te laten zetten.
Hij heeft alleen maar geklaagd, maar ergens ben ik bang dat ik hier nog wat van zal horen. Is dit mijn verantwoordelijkheid? Kan hij dit op mij afschuiven? En als laatste vraag, hoe lang moet ik wachten op mijn borg? Stel dat hij het morgen weer niet heeft, wat is dan een nette periode om af te wachten?